Algemene informatie

Heeft u klachten?

De tekst van onze accommodaties en de teksten op deze site zijn door ons met grote zorgvuldigheid samengesteld. Toch is het mogelijk dat er in uw accommodatie iets niet in overeenstemming is met deze beschrijving. Dit kan tot ergernis en zelfs tot klachten leiden. In eerste instantie zal een verzoek aan de sleutelhouder / lokale contactpersoon om het één en ander in orde te maken, voldoende zijn. Gebeurt dit niet dan dient u direct contact op te nemen met TotaVilla in Nederland (evt. ook buiten kantooruren bereikbaar). Indien u echter, zonder direct telefonisch contact te hebben opgenomen met TotaVilla in Nederland, op eigen initiatief een ander object betrekt, dan wel het gereserveerde object verlaat, verliest u alle rechten op schadevergoeding of compensatie. Veelal is een redelijke oplossing in overleg met TotaVilla mogelijk en wordt uw vakantieplezier niet verstoord. Als de klacht niet bevredigend wordt opgelost of opgelost kan worden, moet deze uiterlijk binnen één maand na afloop van de bij TotaVilla geboekte reisperiode schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij TotaVilla. TotaVilla zal tussen de huurders en de eigenaren bemiddelen om tevredenheid voor alle partijen te bewerkstelligen.  

Ik wil mijn (vakantie-)huis verhuren, kan dat via TotaVilla?

U kunt uw (vakantie-)huis via ons verhuren. We kijken graag samen met u naar de mogelijkheden. TotaVilla werkt op commissiebasis, een percentage van de verhuuropbrengst.

Door uw gegevens in te voeren op deze pagina kunt u ons kenbaar maken dat u interesse heeft en/of meer informatie wilt. Om een indruk te krijgen, vragen wij u vervolgens om ons enkele foto’s toe te sturen. Wij kijken dan of uw huis binnen ons aanbod past en nemen contact met u op.

In dit geval bespreken wij samen met u onze werkwijze en voorwaarden. Besluit u met ons samen te willen werken, dan zorgen wij voor een professionele presentatie op onze website en zorgen wij voor uw eerste gasten!
Bel voor meer informatie met TotaVilla: 0031 229 855800 of 00 33 7 80507779

De aankomst

Moet ik het volledige bedrag betalen of een aanbetaling?

Boekt u langer dan 8 weken voor aankomst, dan dient u 30 % of 50 % van de huursom (afhankelijk van welke accommodatie u boekt) binnen 8 dagen over te maken op de bankrekening van TotaVilla. De restbetaling volgt uiterlijk acht weken voor de aankomstdatum.

Boekt u een last-minute, dan dient uw volledige betaling voor aankomst ontvangen te zijn bij TotaVilla (bijvoorbeeld via Paypal of bankoverschrijving). 

Indien geen tijdige betaling ontvangen, dan zal de reservering geannuleerd worden en de toezegging tot de woning geweigerd worden. 

Wat is de aankomst- en vertrektijd?

De aankomst- en vertrektijd vindt u op reserveringsbevestiging die per email aan u gestuurd is. 

Waar kan ik de sleutel van mijn vakantieverblijf ophalen?

U ontvangt de sleutel van uw vakantieverblijf van de eigenaar / sleutelhouder/ lokale contactpersoon of receptie welke bij aankomst aanwezig is, tenzij op uw reserveringsbevestiging staat dat u de sleutel op een andere locatie dient op te halen of anders is afgesproken met de eigenaar. De exacte informatie vindt u terug in uw volledig betaald bevestiging van TotaVilla. Het doorgeven van een indicatie aankomst tijd wordt op prijs gesteld. 

Prijzen

Wanneer krijg ik de borgsom terug?

De borg dient bij reservering en voor aankomst voldaan te zijn aan TotaVilla. AIs na uw vertrek alles in orde is met de vakantiewoning, dan zal uw borg binnen 14 dagen na vertrek retour gestort worden op de bankrekening waarmee u de betaling heeft verzorgd. 

Betaal ik apart voor water- en energiegebruik?

Verbruik van water, elektra en verwarming is inbegrepen in de huursom. Is dit niet het geval dat wordt dit vermeld bij bijkomende kosten.

Betaal ik toeristenbelasting?

Bij de bijkomende kosten staat vermeld of er toeristenbelasting berekent wordt en hoeveel. Dit is regio afhankelijk. Toeristenbelasting wordt berekend vanaf 18 jaar en ouder. Indien dit niet vermeld staat in uw bevestiging, is dit inbegrepen in de verhuurprijs. Tijdens de boeking ziet u hoeveel u totaal moet betalen en of dit bij boeking of bij aankomst betaald dient te worden.

Wijzigen & annuleren

Hoe geef ik later een wijziging door?

Het doorgeven van een wijziging m.b.t. een boeking kan via e-mail naar info@totavilla.com of telefonisch via 00 31 229 855800 of 00 33 7 80507779.

Kan ik mijn bevestiging annuleren?

U kunt uw reservering tot 60 dagen voor aankomst kosteloos schriftelijk annuleren, tenzij het verblijf binnen 2 maanden na de boeking valt. Annuleringen binnen 60 dagen voor aankomst en reserveringen gemaakt binnen 60 dagen voor aankomst daarvoor gelden de annuleringsvoorwaarden zoals vermeld in de huurvoorwaarden (te vinden als bijlage bij de reserveringsbevestiging of op de website).

Reserveren

Wordt een baby meegerekend als meereizend persoon?

Bij iedere accommodatie staat het maximum toegestane aantal personen aangegeven. Voor baby’s tot 2 jaar is het verblijf kosteloos en baby’s hoeven dus niet meegerekend te worden. Wel is opgave hiervan wenselijk en kunt u bij de kenmerken van de accommodatie terug vinden of er een babybed/campingbed/kinderstoel aanwezig is of dat u deze extra kunt reserveren. 

Met hoeveel personen mag ik in de vakantiewoning? Mogen er extra personen mee?

Op de pagina van de accommodatie staat hoeveel personen er maximaal zijn toegestaan. Baby's onder de 2 jaar worden niet meegerekend als extra persoon. Het is niet toegestaan extra personen mee te nemen zonder kennisgeving vooraf. 

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Op de pagina van de accommodatie staat bij 'kenmerken' of er een huisdier is toegestaan of niet toegestaan of dat u dit kunt aanvragen. U zult geïnformeerd worden of uw huisdier mee mag, vaak wordt er een extra vergoeding voor gevraagd. 

Kunnen we ook reserveren met een groep jongeren?

Reserveren voor groepen jongeren onder de 21 jaar zijn voor onze accommodaties niet toegestaan en kunnen de toegang tot de accommodatie geweigerd worden. In sommige gevallen zoals bijvoorbeeld onder begeleiding van meerdere volwassenen, kan een speciale aanvraag ingediend worden ter goedkeuring bij de eigenaar. 

Waar vind ik de huurvoorwaarden?

De huurvoorwaarden van TotaVilla vindt u in uw reserveringsbevestiging in de bijlage en u kunt ze ook hier lezen.

Wat is de procedure als ik een online boeking maak?

Als u via de website van TotaVilla een boeking heeft gemaakt, ontvangt u de reserveringsbevestiging van uw verblijf via uw e-mail. Uw aanvraag wordt door ons in behandeling genomen en u krijgt normaliter binnen 48 uur een definitieve reserveringsbevestiging met de huurvoorwaarden in de bijlage per mail toegestuurd. U dient de (aan)betaling aan TotaVilla binnen 8 dagen te voldoen om uw aanvraag definitief te maken. 

Ik vind geen passend vakantieverblijf? Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Ons actuele aanbod vindt u via de zoekmachine op de homepage. Kunt u geen passende accommodatie vinden, bel of mail dan met TotaVilla. Wij helpen u graag met het zoeken naar een geschikt vakantieverblijf. Telefoonnummer: 0031 229 855800 of 00 33 7 80507779 mailadres: info@totavilla.com 

Hoe kunt u reserveren?

Via de zoekmachine op de homepage van de website vindt u beschikbare accommodaties.

U kunt selecteren op verblijfsduur, aantal personen, maand en aankomstdag. Na het bevestigen van deze zoekopdracht kunt u vervolgens de selectie verder filteren middels de diverse kenmerken in de linker kolom. 

Een andere mogelijkheid is het intypen van een accommodatienaam in het zoek vak aan de rechterzijde van de homepage. Ook kunt u hier zoeken op bestemming en vakantiepark.

Uw vakantie

Ik heb iets vergeten/laten liggen in mijn vakantieverblijf. Hoe kan ik dit terugkrijgen?

U kunt hierover contact opnemen met de sleutelhouder / de lokale contactpersoon van uw vakantieverblijf. De contactgegevens vindt u op uw volledig betaald reserveringsbevestiging. Wij kunnen indien het item gevonden is, deze nog nasturen per post tegen vergoeding van verzendkosten. 

Mag ik roken in mijn accommodatie?

Bij de 'kenmerken' van de accommodatie op de website staat of binnen roken is toegestaan of niet. 

Waar kan ik meer informatie vinden over de bestemming waar ik naar toe ga?

Op de bestemmingspagina vindt u meer informatie over de regio’s in Frankrijk en Nederland waar TotaVilla accommodaties aanbiedt.

Bij thuiskomst

Waar kan ik mijn vakantie-ervaringen delen met anderen?

Een aantal dagen na uw verblijf ontvangt u van ons een e-mail waarin gevraagd wordt naar uw ervaringen. Uw beoordeling kunt u in cijfers en woorden uitdrukken, welke vervolgens (na een check) geplaatst wordt op onze website. Het invullen van de beoordeling duurt slechts enkele minuten. Twee weken na de eerste mail ontvangt u een herinnering voor het geven van een beoordeling. 

Acties & Kortingen

Ik wil mij afmelden voor de nieuwsbrief

In de verzonden nieuwsbrief vindt u onderaan de mail een link waarmee u zich kunt afmelden voor de nieuwsbrief.

Ik wil mij aanmelden voor de nieuwsbrief

Op de contact pagina van de website kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. Dan houden wij u op de hoogte van alle nieuwtjes en aanbiedingen.

Betalen

Waar kan ik de betalingsvoorwaarden en het rekeningnummer vinden?

Onderaan uw reserveringsbevestiging staan de betalingsvoorwaarden, het rekeningnummer en het bedrag dat u dient over te maken.

Kan ik een reservering maken zonder creditcard?

U kunt reserveren zonder creditcard. Betaling kan via bankoverschrijving, IDEAL en Paypal.